۰
قائم مقام خبرگزاری برنا در نشست تخصصی اقتصاد پسابرجام در دانشگاه دریانوردی چابهار:

با فروش فرآوردهای هسته ای، ایران قدرت برتر و تعیین کننده معادلات خاورمیانه خواهد شد

قائم مقام خبرگزاری برنا گفت: با فروش فرآوردهای هسته ای، ایران قدرت برتر و تعیین کننده معادلات خاورمیانه خواهد شد.
دانشگاه دریانوردی چابهار
دانشگاه دریانوردی چابهار
به گزارش چهاربهاران، قائم مقام خبرگزاری برنا در نشست تخصصی اقتصاد پسابرجام، که با هدف بررسی چشم اندازهای اقتصادی پس از برجام و چالش های پیش روی اقتصاد ایران و همچنین اقتصاد هسته ای که با حضور گسترده اعضای هیات علمی و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد اظهار کرد: با ورود ایران به چرخه فروش حرفه ایی فرآوردهای هسته ایی که در زمینه ای دارویی ، هسته ایی ، و بسیار از فناورهای نوین و راهبردی نقش بسیار موثری دارد ، در آینده نزدیک می توانیم معادلات منطقه خاورمیانه و جهان را بگونه ایی تعیین کنیم که دوستان ما از این فرآوردهای بسیار حیاتی در راستای توسعه کشورهای خود بهره لازم را کسب کنند.
کیومرث بشیریه تصریح کرد:د ر جهان تنها 3 کشور از قابلیت فروش فرآورده های هسته ایی برخورداند که ایران اسلامی به واسطه بومی سازی این فناوری توانسته به باشگاه فروش حرفه ایی فرآورده های هسته ایی وارد شود و این امر در خودکفایی ایران اسلامی در بسیاری از ابعاد علمی، پزشکی و تحقیقاتی می تواند بستر ساز تحولات بزرگی در جهت توسعه شتاب دار کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه ایران در خاورمیانه تنها کشوری است که به فناوری ساخت رادیو دارو توانسته دسته یابد افزود: رادیو داروها امروزه در درمان بسیاری از سرطان ها و بیمارهای خاص نقش بسیار مهم و درمانگری دارد که سود آوری این صنعت که از فرآوردهای هسته ایی برشمرده می شود، بسیار بالا بوده و می تواند ارز آوری بسیار بالایی  برای کشور داشته باشد.
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی ادامه داد:با توافقات صورت گرفته و عملیاتی شدن آن در آینده نزدیک ، ایران اسلامی به هاب  انرژی جهان تبدیل خواهد شد بطوریکه کشورمان شاه راه ارتباطی تمامی انرژهای مورد نیاز دنیاست و این امر بطور حتم در بسیاری از معادلات جهانی نقش کلیدی دارد.
کیومرث بشیریه معتقد است: تمامی کشورها باید با در نظر گرفتن این نکته راهبردی که جمهوری اسلامی ایران  در حال تبدیل شدن به هاب انرژی جهان است ، مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را بر این اساس پایه ریزی کنند تا در این رقابت انرژی که امروزه به عنوان کالایی استراتژیک و راهبردی از آن یاد می شود ، از قافله عقب نمانند.
به گفنه این عضو تیم رسانه ای ایران در مذاکرات وین و از مشاوران حوزه جوان معاونت جوانان وزارت ورزش و دستیار جوان سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، ما می توانیم با استفاده از همین فرصت، هاب انرژی و فروش فرآوردهای هسته ایی ، کشورهای منطقه را بدون جنگ در اختیار بگیریم و این مهم می تواند ما را از فروش نفت و اقدامات خصمانه دشمن در این زمینه کاملا بی نیاز و ایمن کند.
گفتنی است: «برجام» مخفف عبارت «برنامه جامع اقدام مشترك» بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي گروه ۱+۵ مي‌باشد كه البته با توجه به اينكه بعنوان پيوست قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل متحد درآمده است، به تعهدات و تكاليف ايران جنبه جهاني داده و برجام را از چهارچوب روابط في‌مابين ايران و كشورهاي گروه ۱+۵ خارج ساخته است.
گفتنی است کیومرث بشیریه یکی از اعضای تیم رسانه ای ایران در مذاکرات وین بوده و از مشاوران حوزه جوان معاونت جوانان وزارت ورزش و دستیار جوان سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است. از وی بیش از 50 مقاله در حوزه بین الملل و اقتصاد در نشریات معتبر داخلی و خارجی منتشر شده است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 422279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *