۰
طي كارگاه آموزشي؛

50 نو عروس تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) چابهار مهارت هاي زندگي را فرا گرفتند

مدیر کمیته امداد چابهارگفت: 50 نو عروس تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) چابهار مهارت هاي زندگي را فرا گرفتند و با مسائل قبل از ازدواج آشنا شدند.
كميته امداد
كميته امداد
به گزارش چهاربهاران، اردوان صابر ملاشاهی مدیر شهرستان چابهار در كارگاه آموزشي ويژه مددجويان در شرف ازدواج چابهار، اظهار كرد: با توجه به اینکه ريشه ي بسياري از آسيب هاي اجتماعي از خانواده نشأت مي گيرد، آموزشهای قبل از ازدواج به ویژه جهت مددجویان این نهاد که از امکانات آموزشی کمتری برخوردار هستند و با هدف حفظ، سلامت و پایداری خانواده و جامعه، بسیار ضروری است.
وي افزود: تعداد 50 نفر از فرزندان و مددجویان در شرف ازدواج، آموزش های لازم در خصوص ازدواج و مسائل قبل از ازدواج را فرا گرفتند.
ملاشاهی با بیان اینکه نهاد خانواده يکي از مهمترين نهادهاي هر اجتماعي است، گفت: این نهاد با هدف افزایش ارتقای سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت و خانواده آنان اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی قبل از ازدواج مي كند.
وي در خصوص ضرورت آموزشهای قبل از ازدواج، اذعان كرد: قبل از ازدواج، قدرت و اختیار در تصمیم گیری بسیار است و می توان از ساختارهای مشکل زا دوری کرد، اما پس از ازدواج، به ندرت می توان در ساختارها تغییر ایجاد كرد.
مدیر کمیته امداد امام خميني(ره) چابهار آموزشهای فرهنگی را لازمه ی داشتن جامعه ای سالم و آگاه دانست و خاطر نشان کرد: آشنایی با زندگی ائمه معصومین (ع) و نحوه ی ازدواج آنها ، پیامدهای مخرب روابط ناسالم قبل از ازدواج، شناخت جایگاه، اهمیت و اهداف ازدواج از منظر آموزه های دینی، اجتماعی و روانشناختی از جمله مسائلی است که در این کارگاه توسط کارشناسان و مشاورین این نهاد به جامعه هدف آموزش داده شد.
ملاشاهي ارائه مشاوره و پیگیری وضعیت خانواده های تحت حمایت را پس از ازدواج از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و اظهار کرد: به منظور کاهش آمار طلاق و نارضایتی های بعد از ازدواج، باید با آموزش هاي مورد نياز، زوجين را براي ايفاي وظايفي که در جامعه و خانواده به عهده دارند ياري كنيم.
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 422236
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *